Court ile tanınan Hint yönetmen Chaitanya Tamhane’nin ikinci filmi Kusursuz Öğrenci Netflix’te gösterimde.
Kantemir Balagov boğucu gerçekleri tavizsizce ele alan, beklenmedik anlardan şiirsellik çıkaran ve her kareye ayırt edici bir doku kazandıran bir yönetmen.
Orson Welles’in yirmi beş yaşında imza attığı Yurttaş Kane, görsel üslubu, sıra dışı olay örgüsü ve kurmaca ile gerçeklik arasında kurduğu dâhiyane ilişkiyle on yıllarca en iyi film listelerine hükmedecektir.
Steven Soderbergh imzalı Saplantı, zorla akıl hastanesine kapatılan genç bir kadının gerilim dolu öyküsünü anlatıyor.
“İdeoloji makinesi” olarak Hollywood’un siyasetle yıkıcı bağına dair sert bir anlatı var Mank’te. Film, David Fincher’ın en politik ve karanlık işlerinden biri.
Ermanno Olmi imzalı İş, bir sabah iş bulmak için evden çıkan Domenico’yu takip eder.
László Nemes, Gün Batımı filminde izleyiciyi 1910’lu yıllara, çöküşün eşiğindeki Avusturya-Macaristan İmparatorluğu’na götürüyor.
Blue belgeseli Yavuz Çetin ve Kerim Çaplı’nın hikâyesini birlikte çaldıkları Blue Blues Band üzerinden anlatıyor.
Mohammad Rasoulof’un geçtiğimiz yıl Altın Ayı kazanan Şeytan Yoktur’u, ölüm cezasına dair dört kısa hikâyeden oluşuyor.
Azra Deniz Okyay’ın Venedik’ten ödüllü ilk uzun metrajı Hayaletler, günümüz Türkiye’sine karamsar bir bakış atıyor
Wong Kar Wai, Chungking Ekspresi ve Düşkün Melekler’de, Hong Kong’un dar mekânlarında kendilerine alışılmadık yerler açan karakterlerle vakit geçiriyor.
Kathryn Bigelow’un Irak Savaşı’yla ilgili filmi Ölümcül Tuzak, savaş alanını bir distopya olarak göstermesiyle ABD’de üretilen diğer Irak filmlerinden ayrılıyor.
Buenos Aires Uluslararası Bağımsız Film Festivali (BAFICI), 17-28 Mart tarihleri arasında düzenlendi. Festivalde sert belgeseller öne çıktı.
Agnieszka Holland’ın 2017 yapımı filmi İz türcü, cinsiyetçi, ataerkil zihniyeti hedef tahtasına oturtuyor.
Gerçeklik ve düşler arasında gezinen Bi Gan’ın iki uzun metrajı da doğup büyüdüğü kentin kültüründen yoğun biçimde besleniyor.
Coen Kardeşler, Sen Şarkılarını Söyle filminde Bob Dylan’ın ilk albümünün çıkmasından birkaç ay öncesine uzanıyorlar.
Afrika sinemasının yakın dönemdeki en güçlü seslerinden Abderrahmane Sissako dingin ve şiirsel kamerasındaki ısrarını usulca sürdürüyor.
Kelly Reichardt’ın Kestirme Yol filmi Amerika’da “medeniyet”in nasıl yayıldığına dair baskın anlatıyı da sorgulayan bir yapım.