Bilek Kesenler: Bir Aşk Hikâyesi

Etgar Keret’in öyküsünden Goran Dukic’in uyarladığı Bilek Kesenler: Bir Aşk Hikâyesi, sıradışı bir yol filmi.

Radiograph of a Family
IDFA 2020 İzlenimleri

Belgesel dünyasının en kapsamlı festivali IDFA, doyurucu içeriği ve arayüz kullanım kolaylığıyla sanal yalnızlığımızı bir nebze azaltan etkinliklerden biri oldu.

Sound of Metal: Yaraların İzinde, Dünyanın Kucağında

Bir heavy metal davulcusunun işitme yetisini kaybetmesine odaklanan Sound of Metal, son yılların en ilgi çekici karakter çalışmalarından birisini sunuyor.

9 Kere Leyla: Normalin Sığlığı

Ezel Akay’ın Haluk Bilginer ve Demet Akbağ’lı 9 Kere Leyla filmi basitliğe teslim senaryosuyla, köhne bir komedi anlayışının ürünü.

Manderlay: Trier’in Muhafazakâr Manifestosu

Lars von Trier’in 2005 yapımı Manderlay’i Amerikan liberalizmine sert ve alaycı bir eleştirellikle bakarken derin bir muhafazakârlığa, hattâ yer yer ırkçılığa savrulan bir film.

Mithat Alam’la Trende Karşılaşma

Hocamız ve dostumuz Mithat Alam’ı ölümünün dördüncü yıl dönümünde, Umut Barış Dönmez imzalı söyleşi kitabı ‘Sinemayı Seven Adam’dan bir anekdotla anıyoruz.

Kor: Yüzleşilemeyen Trajedi

Tutkusu ve gururu arasında sıkışıp kalan bir erkek karaktere odaklanan Kor, hislerin tene işlediği Zeki Demirkubuz melodramlarından değil.

Fernando E. Solanas: Sürgünler, Güneyliler, Lanetliler

Üçüncü Sinema’nın ve politik belgeselciliğin efsanevi isimlerinden Fernando E. Solanas 6 Kasım’da hayatını kaybetti. Solanas’ın ilk filminden sonuncusuna en büyük takıntısı ise Arjantin’di.

Bir Başkadır: Boşluktaki Mesafeler

Berkun Oya’nın uzun süredir beklenen iddialı projesi Bir Başkadır, geçtiğimiz günlerde Netflix Türkiye’de yayınlandı. Türkiye toplumunun hâl-i pür-melâline mesafeli ve eklektik bir perspektiften bakan dizi son yılların en çarpıcı yerli yapımlarından birisi olmaya aday.

The Club: Düşmüş Rahipler Kulübü

The Club, Kilise’nin yozlaşmışlığını ifşa ederken aynı zamanda günahkârlık, vicdan muhasebesi, suçluluk gibi temalara değiniyor.

Bir Zamanlar Anadolu’da: Hakikat Kırıntıları

Nuri Bilge Ceylan’ın Cannes’dan ödülle dönen son filmi Bir Zamanlar Anadolu’da, bozkırın ortasında gömülü bir cesedin peşindeki insanların hikâyesini anlatırken, işlenen cinayetten ziyade cinayeti araştıranların ruhlarındaki karanlığa ışık tutuyor.

İklimler: Mesafenin Tanımlanamaz Ağırlığı

Nuri Bilge Ceylan İklimler’de karakterlerini ilk kez kentler arasında yolculuğa çıkarır. Ancak mekânlar değişse de, karakterlerin arasındaki mesafe kapanmaz.

Üç Maymun: Hiçbir Şey Olmamış Gibi Yaşamak

Geçmişle yüzleşemeyen karakterler etrafında kurulu Üç Maymun, hesabı sorulmayan her şeyden kötü kokuların çıktığı karanlık bir erkek dünyası tasvir eder.

Uzak: Merkezin Çevreye Uzaklığı

2003’te Cannes’da Jüri Büyük Ödülü kazanan Uzak, takip eden dönemde Avrupa’nın pek çok ülkesinde vizyona girmişti. Nuri Bilge Ceylan’ın bu üçüncü uzun metrajına yönelen uluslararası ilgide, filmin klasik merkez-taşra karşıtlığı ve merkezden uzakta bir sanatçı olmak üzerine tartışmaya olanak tanımasının da payı vardı.

Lumière Film Festivali’nde Dardenne Kardeşlerden Sinema Dersi

Dardenne Kardeşler, Lyon’da Ekim ayında düzenlenen Lumière Film Festivali kapsamında sinema sanatına katkıda bulunmuş kişilere verilen Lumière Ödülü’nün bu yılki sahibi oldu.

Chloé Zhao: Gerçeğin İnceliği

Ataerkil bir toplumda kendisi olmaya uğraşan erkek karakterleri anlatan Chloé Zhao, incelikli bir psikolojik kavrayışla basit ikilemlere odaklanıyor.

SİYAD Ödülleri
Nasipse Adayız: Beyoğlu Doktorunu Arıyor!

Ercan Kesal, belediye başkanlığına aday olan Doktor Kemal Güner’in bir günü üzerinden, hayatın her alanına sirayet etmiş iktidar dilenciliğini etkileyici bir üslupla perdeye taşıyor.

Sarmaşık: İktidar Alabora

Sarmaşık, bir gemide kapana kısılan altı kişinin arasındaki iktidar pozisyonlarının kayganlaştığı, her türlü hiyerarşinin sorgulanır hâle geldiği bir karanlık deniz öyküsü.