Eleştiriler

Vecide: Bireyci Bir İsyan

Haifaa Al Mansour’un 2012’de pek çok festivalde ses getiren filmi Vecide’nin temel meselesi, Suudi Arabistan’daki kadın sorunu. Filmin merkezinde yer alan on bir yaşındaki Vecide, kız çocukların bisiklete binmesinin hoş karşılanmadığı bir toplumda ailesinden bir bisiklet istiyor.

Özgürlük Rüzgârı ve Ken Loach Sinemasına Dair Notlar

Özgürlük Rüzgârı Ken Loach sinemasının İngiliz siyaset tarihi geleneğine nasıl bağlandığının bir örneği.

Kaptan Fantastik: Ütopya ve Gerçek

Kaptan Fantastik, altı çocuğunu medeniyetten uzakta, bir ormanın ortasında büyüten Ben’in hikâyesini anlatırken ütopyalara değilse de ütopyaların peşinden koşmaya inanç tazeliyor.

Sils Maria: Ve Perde – Benimle Oynar Mısın?

Sils Maria: Ve Perde oyunculuk üzerine başka filmlerle birlikte düşünülünce anlam dünyası genişleyen bir Olivier Assayas filmi.

Toprağın Tuzu: Güzel Görüntüler, Steril Film

Geniş Açı’dan tanıdığımız Refik Akyüz, fotoğraf sanatçısı Sebastião Salgado’nun en iddialı projelerinden birine eşlik eden belgesel Toprağın Tuzu hakkında yazdı.

Oyunbozan: Yüzündeki Öfke

İlk uzun metrajı Oyunbozan’da Nora Fingcheidt, travmatik deneyimlerinden dolayı öfke kontrol sorunu yaşayan dokuz yaşındaki Benni’nin hikâyesini anlatıyor.

Laurence Anyways

Xavier Dolan’ın 2012’de Cannes’da Kuir Palmiye kazanan filmi Laurence Anyways MUBI Türkiye’de gösterimde.

Tiger King: Amerikan Çirkini

Karantina günlerinde hayatımıza giren ve tüm dünyayı etkisi altına alan Netflix belgesel dizisi Tiger King, Amerika üzerine belki bildik ama yine de çarpıcı şeyler söylüyor.

Taş Bebek: Parçalı Yaşam

Taş Bebek (2013) ilk Çingene şairlerden biri olan, Romanca adı Papusza ile tanınan Polonyalı Bronisława Wajs’ın yaşamını ve şiirini keşfe çıkıyor.

Bozkır: Ait Olduğumuz Mezar

Ali Özel’in ilk uzun metrajı Bozkır, sadece taşra ile modernin ya da eski ile yeninin…

Oslo, 31 Ağustos

“Filmin dünyası, kişisel izlenimlerin, hatırlamaların, anların birikimini yaparak kurulan bir birikinti adeta. Bir bisiklet selesi, karlı bir havuz, şehre giren kırmızı bir otobüs, deniz kenarında uçuşan saçlar…”

Müze: İyi Bir Hikâyenin Peşinde

Gerçek bir hikâyenin serbest vezinle yeniden üretildiği Müze şu cümleyle sonlanıyor: “Hakikat mi? İyi bir hikâyeyi hakikatle mahvetmeye ne gerek var?”

Suikastçı: İpekten Zaman

Suikastçı (2015) karakterlerin nefes alışlarına, kalp atışlarına, yaprakların hareketlerine, dikkat kesilerek wuxia türünün içinde meditatif bir hâl arıyor, kendi ritminde büyüyen bir dünya yaratıyor.

Pure: Komik, İronik ve Trajik

Fleabag ve Girls gibi dizilerle akraba olan Pure, temelde travmatik bir gerçek hayat öyküsü anlatsa da, komik olanla trajik olanı ele alma biçimiyle ortaya özgün bir anlatı çıkarıyor.

Killing Eve

Cazibesi ve zekâsıyla büyüleyen bir kadın suikastçı ile onun peşindeki kadın ajan arasındaki ilişkiyi anlatan Killing Eve farklı türler arasında dolanırken önüne çıkan tüm klişeleri zevkle deviriyor.

Cadı Üçlemesi: 13+

Ceylan Özgün Özçelik’in Cadı Üçlemesi’nin ilk filmi 13+, online olarak izleyiciyle buluşuyor.

Ekmek Kavgası: Amerikan Rüyası ve Finans Krizinin Pençesinde

Büyük Buhran yıllarında geçen King Vidor klasiği , bir çiftliği yoktan var etmeye çalışan bir grup yoksul insanın öyküsünü anlatırken farklı şekillerde yorumlanabilecek bir kapitalizm eleştirisi sunuyor.

Ölümcül Oyun: Göbek Bağı

Severin Fiala ve Veronika Franz’ı bir anda korku türünün en heyecan verici yönetmenleri arasına sokan 2014 tarihli Ölümcül Oyun (Ich Seh Ich Seh)  ‘özgür olmak’ ile ‘birine bağlanmak’ arasındaki gerilimden besleniyordu.

© 2013-2020 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.