Eleştiriler
Marvel’ın uzun süredir beklenen yapımlarından Doktor Strange Çoklu Evren Çılgınlığında, çoklu evrenin kapılarını ardına kadar açıyor.
Marilyn Monroe: Kasetlerdeki Sırlar, spekülasyonları açıklığa kavuşturmaktan uzak, bugüne kadar söylenenlere çok da yeni bir yorum getirmeyen bir belgesel.
Bertrand Blier’nin erkekliğe dair alaycı gözlemlerle dolu eşsiz parodisi Soğuk Büfe’deki karakterlerin her davranışı, sarf ettikleri her replik tamamen absürdün alanındadır.
Malgorzata Szumowska’nın 2018 yapımı filmi Yüz izleyiciyi bireysel kimlik, dış görünüş ve beden arasındaki ilişkiyi sorgulamaya iten bir toplum eleştirisi.
Robert Eggers’ın merakla beklenen filmi Kuzeyli, doğa ile insan arasındaki sınırın muğlaklaştığı bir dünyada geçen, akıldan çok içgüdülere hitap eden kanlı bir intikam hikâyesi.
Tayfun Pirselimoğlu’nun yeni filmi Kerr, donmuş zamanda asılı kalmış bir kasabada geçen Kafkaesk bir hikâye; polisiyeden korkuya uzanırken yer yer karanlık mizahıyla nefes aldıran tekinsiz bir masal.
Volkan Üce imzalı Her Şey Dâhil, Türkiye’nin farklı köşelerinden gelen mevsimlik işçilerin her şey dahil bir otelde çalıştıkları iki sezona kamerasını çeviren bir belgesel.
Gençlik Başımda Duman, İzlanda’nın bir köyünde düşe kalka büyüyen iki arkadaşın hikâyesini ten mesafesinden takip ederek ilkgençliğin duygularını üzerimize giydirmeyi başarıyor.
Her Şey Her Yerde Aynı Anda, şimdiden bir kült olma yolunda ilerliyor. Bugünün temposuna yetişmeye çalışırken kaosun hâkim olduğu bir çoklu evren anlatısı kuran film, her şeyiyle bir “hızlı sinema” örneği.
Çocuk bakımına dair endişeler üzerinden gerilimli bir anlatı kuran Aç Kalpler bir çeşit turnusol kâğıdı gibi. Karakterlere bakışımız, kadın ve erkek davranışlarına dair karşıtlık öğretisini ne oranda içselleştirmiş olduğumuzu gösteriyor.
Onur Saylak ve Hakan Günday ortaklığının üçüncü ürünü Uysallar, gözünü üst-orta sınıf bir ailenin yaşamına dikiyor.
Apollo 10½: Uzay Çağında Çocuk Olmak’ta Richard Linklater izleyiciyi 60’lı yılların sonuna götürüyor, tüm dünyanın ortak bir heyecanı paylaştığı bir dönemi popüler kültür öğeleri eşliğinde ziyaret eden bir çocukluk fantezisi koyuyor ortaya.
Emre Kayiş’in ilk uzun metrajı Anadolu Leoparı ‘milli değer’ olarak görülen bir Anadolu leoparı ile ‘nesli tükenmiş’ bir adam arasında bağlar kuran bir film.
Amerikan gençliğini tasvir etmekte usta olan Gregg Araki’nin yönettiği Karda Bir Beyaz Kuş, Araki’nin oyunbaz anlatımı ve mizahı biraz geri çektiği, nispeten ‘ciddi’ filmlerinden biri.
En İyi Film dâhil üç dalda Oscar kazanan CODA engelli karakterleri öykünün merkezine yerleştirmesi ve anaakım için otantik sayılabilecek bir portre sunması sebebiyle takdiri hak etse de özgünlükten uzak, fazlasıyla alçakgönüllü bir aile filmi.
En İyi Özgün Senaryo dalında Oscar ödülü kazanan Belfast, ele aldığı dönemi yansıtmaktaki tercihleri ve Kenneth Branagh’nın formüllere dayalı anlatımı nedeniyle, özellikle senaryo açısından tökezleyen bir film.
Charlie McDowell’ın üçüncü uzun metrajı Windfall, COVID döneminde küçük bir ekiple çekilmiş, Hitchcock sinemasına öykünen bir gerilim filmi.
Joachim Trier filmlerindeki senaryo katkısıyla tanınan Eskil Vogt, yönetmenliğini üstlendiği ilk uzun metrajda görme duyusunu kaybeden Ingrid’in dünyasına odaklanıyor.