Eleştiriler

Ayrı Dünyalar: Herkes Yerini Bilmeli

Ayrı Dünyalar Fransa’nın kuzeyinde, zorlu koşullarda, güvencesiz çalışan temizlik işçilerinin hayatlarına ışık tutuyor.

Hizmetçi, The Handmaiden
Hizmetçi: Bir Ahtapotun Kolları

Park Chan-wook’un Hizmetçi’si bir ahtapotun kolları misali dört bir yana dallanıp budaklanan entrika dolu bir erotik gerilim.

Yaz, Leto
Yaz: Leningrad Kıyılarında

Kirill Serebrennikov Yaz’da kamerasını 80’li yılların Leningrad’ına, Batı müziğinden ilham alan gençlerin dünyasına çeviriyor.

Karanlık Kız, The Lost Daughter
Karanlık Kız: Döngüyü Kırma Cesareti

Maggie Gyllenhaal’un Karanlık Kız’ı büyük, travmatik deneyimlerden ziyade gündelik yaşamda görünmez kılınan kadınlık deneyimleriyle ilgilenen, çok katmanlı ve incelikli bir anlatı.

Kırmızı Balon’un Yolculuğu
Kırmızı Balon’un Yolculuğu: Paris Semalarında

Tayvanlı usta Hou Hsiao-hsien, 1956 tarihli bir kısa filmden esinlenerek çektiği Kırmızı Balon’un Yolculuğu’nda Paris’i mesken tutarken gösterişsiz ama incelikli tarzının da doruğuna çıkıyor.

After Life
After Life – Üçüncü Sezon: Yaşamdan Sonra Ölüm

Ricky Gervais’in yas sürecinde etrafındaki herkese kin kusan Tony’yi canlandırdığı After Life’ın üçüncü sezonu şaşırtmayan ancak çok dokunaklı bir sona bağlanıyor.

Belle
Belle: Güzel ve Çirkin’in Metaverse Hâli

Anime ustası Mamoru Hosoda son filmi Belle’de aşk, önyargı, şefkat gibi temalar etrafında dolaşan ‘Güzel ve Çirkin’ masalını sanal dünya ile gerçek dünya arasında gidip gelen bir büyüme öyküsüne uyarlıyor.

Ölümcül Oyunlar: Oyun Her Yerde Oyun

Michael Haneke Ölümcül Oyunlar’da izleyicisini karakterlerin, zaman ve mekânın, neden-sonuç ilişkisinin önemsiz olduğu bir oyuna davet eder. Aileyi aile yapan değerlerin bir bir yıkıldığı bu anlatıda önemli olan tek şey oyunun kendisidir.

Çığlık, Scream
Çığlık: Yeni Yüzler, Eski Sesler

Çığlık serisinin beşinci filminde yönetim, Şeytanın Günü ve Saklambaç ile tanıdığımız Matt Bettinelli-Olpin ve Tyler Gillett ikilisine teslim.

Gökdelen: Stilize Bir Distopya

Ben Wheatley’nin Ballard uyarlaması Gökdelen, bir yandan medeniyet dediğimizin barbarlık ve yamyamlıktan ibaret olduğunu ortaya koyarken bir yandan da melankolik bir ton taşıyan görkemli ve yaratıcı bir distopya.

Gökyüzüne Baktığımızda Ne Görüyoruz?
Gökyüzüne Baktığımızda Ne Görüyoruz?: Küçük Anların Fısıldadıkları

Aleksandre Koberidze’nin ikinci uzun metrajı Gökyüzüne Baktığımızda Ne Görüyoruz? Gürcistan’ın üçüncü büyük şehri Kutaisi’de geçen bir peri masalına ortak ediyor izleyicisini.

Licorice Pizza
Licorice Pizza: Tutunamayanlar

Yeni filmi Licorice Pizza’da Paul Thomas Anderson arka planına 1970’li yılların Amerika’sını alan bir “büyüyememe” öyküsü anlatıyor.

Her, Aşk
Aşk: Sahibinin Sesi

Spike Jonze imzalı Aşk, çok uzak olmayan bir gelecekte, yalnız ve melankolik Theodore’la bir yapay zekâ ürünü arasındaki ilişkiyi anlatıyor.

The Last Picture Show, Son Gösteri
Son Gösteri: Teksas Sıkıntısı

Peter Bogdanovich, gençlik yıllarında çektiği ve Yeni Hollywood Sineması’nın başyapıtları arasına giren Son Gösteri’de 68 ruhunu zamanından yaklaşık yirmi yıl öncesinde arıyor.

İnatçı Bir Adam, A Man of Integrity
İnatçı Bir Adam: Bir Ülkenin Karanlık Portresi

İranlı yönetmen Mohammad Rasoulof imzalı İnatçı Bir Adam, İran sinemasından aşina olduğumuz ahlaki ikilemler üzerine bir anlatıyı takip ediyor.

Julieta
Julieta: Kırmızının En Ciddi Tonu

Pedro Almodóvar imzalı Julieta, anlatı yapısından kadın karakterlerine, estetik tercihlerinden ilgilendiği temalara tam bir Almodóvar filmi.

Don’t Look Up: Bir Cisim Yaklaşıyor

İki gökbilimcinin otoriteleri ve toplumu Dünya’ya çarpmak üzere olan bir kuyrukluyıldıza ilişkin uyarmaya çabaladığı Adam McKay imzalı Don’t Look Up, modern toplumu yerden yere vuruyor.

Baştan Başa
Baştan Başa: Bedenin Sembolik Sınırları

Aylin Kuryel ile Fırat Yücel’in belgeseli Baştan Başa’da, meta fetişizmi ile dinî fetişizmin üst üste binişine yakından bakıyoruz.