Eleştiriler

Celine ve Jesse’nin Yürüyüş Rotası: Geceyarısından Önce

Geceyarısından Önce’den yola çıkarak, Richard Linklater, Ethan Hawke ve Julie Delpy işbirliğiyle yıllara yayılan bu üçlemenin içinde dolanalım…

45 Yıl: Bir Aşkın Hayaleti

Başrol oyuncuları Charlotte Rampling ve Tom Courtenay’e Berlinale’de ödül kazandıran 45 Yıl tekinsiz bir evlilik portresi.

Görgü Kuralları: Bir Zamanlar, Dolunayda

Yönetmenliğini Marco Dutra ve Juliana Rojas’ın üstlendiği Görgü Kuralları, Brezilya’nın toplumsal gerilim hatlarını fantastik sinema ve gerilim öğelerini iç içe geçirerek ele alan özgün bir film.

Babadan Oğula: Kuşaktan Kuşağa

Derek Cianfrance’ın Ryan Gosling’i bir kez daha başrole taşıyan filmi Babadan Oğula sosyal kodların içselleştirilmiş baskısıyla ilgileniyor.

Transit: Şimdiki Zamanda Tarih

Şimdi ile geçmiş arasında geçişken ilişkiler kuran Christian Petzold filmi Transit‘in tarihi temsil etme biçimi son derece yaratıcı.

Zavallı: Sabır, Cesaret ve Diğer Şeyler

Acı çekmekten mutlu olan bir adamın hikâyesini anlatan Zavallı düzenin ve sıradanlığın dehşetinden tuhaf bir mizah çıkarıyor.

Dövüşe Tutuşmak: Sivas

Kaan Müjdeci’nin ilk uzun metrajı Sivas Yozgat’ın ücra bir köyünde yaşayan Aslan’la köpeğinin ilişkisini odağına alıyor.

Da 5 Bloods: Vietnam’ı Yeniden Düşünmek

Netflix’te gösterime giren son filmi Da 5 Bloods’da Spike Lee, kalabalık bir olay örgüsü üzerinden ABD’nin ırkçılık tarihiyle hesaplaşırken aynı zamanda Vietnam Savaşı’na dair bir tür alternatif tarihyazımına da girişiyor.

İz Sürücü: Tarkovski’nin Çağrısı

Tarkovski sineması uzaydan düşmüş gibi tuhaf, hep yanı başımızdaymış gibi tanıdık bir bölge. Bugün onun başyapıtı İz Sürücü‘yü yeniden izlemenin etkisini tarif etmek de filmdeki bölgeyi tanımlamak kadar zor.

Ana Yurdu: Yurdumuz Göbek Bağı

Senem Tüzen’in 2015 tarihli ilk uzun metrajı Ana Yurdu sinemamızın son yıllardaki en akılda kalıcı filmlerinden biri.

Godard’a Çıkan Yollar

Oscar ödüllü Artist’le büyük şöhret kazanan Michel Hazanavicius, Godard ve Ben’de Jean-Luc Godard’ın Çinli Kız filmi üzerinde çalıştığı döneme odaklanıyor.

Zombi Ekspresi: İnsanlıktan Çıkanlar

Neredeyse tamamı bir trenin içinde geçen Zombi Ekspresi bugünün Güney Kore’sinde farklı toplumsal sınıfların ne türden bir mizansende bir araya gelebileceklerini hayal eden bir zombi filmi.

Benim Adım Aşk: Bir Isırık Yeter

Benim Adım Aşk, stilize bir görsellikle güçlü bir sinemasal anlatım peşinde giderken bir yandan da aristokrasinin bir kalesinin daha çöküşünü perdeye taşıyor.

Moonrise Kingdom: Gelgit Koyu’nun İsyankâr Âşıkları

Moonrise Kingdom, Wes Anderson filmografisinden tanıdığımız başka karakterlerin gençliklerini andıran Sam ve Suzy’nin öyküsü etrafında gelişiyor.

Peşimdeki Şeytan: Masumiyet ve Tecrübe Şarkısı

ynı zamanda korku sineması tarihine saygı duruşu niteliği taşıyan Peşimdeki Şeytan, retro müzikleri ve zamansız atmosferiyle izleyenin peşini uzun süre bırakmıyor.

Martin Eden: Yüksek İrtifada Vurgun

Martin Eden, Jack London’ın yarı otobiyografik klasiğini İtalyan işçi sınıfı uyanışının göbeğine taşıyor.

Mélo: Kırılgan Arzular

Alain Resnais’nin görece az bilinen şaheserlerinden Mélo, sınırlı mekânda sınırsız insan portresi sunan muhlis bir drama.

Hollywood: Kabak Tadı Veren Pamuk Şeker

Netflix dizisi Hollywood, 1940’ların 50’lerin yıldızlarının perde arkasındaki yaşamlarını hayal ederken yazdığı alternatif tarihle tozpembe bir Hollywood portresi sunuyor.

© 2013-2020 Altyazı Aylık Sinema Dergisi / Altyazi.net'in içeriği dergi yönetiminden ve yazarlardan izin alınmaksızın kullanılamaz.