78. Venedik Film Festivali Pedro Almodóvar’ın Madres Paralelas’ı ve Jane Campion’ın The Power of the Dog’uyla başladı.
Fatih Akın, Yaşamın Kıyısında’da Almanya ve Türkiye arasında gidip gelen, iki toplumun bireyleri arasındaki kültürel alışverişleri yansıtan bir hikâye anlatıyor. Umut Barış Dönmez yazdı.
Günün birinde birisi “her şey hakkında” bir dizi yazdı ve herkes bu dizinin çuvaldızından nasibini aldı. Mike White sunar: İçimizdeki şeytan, The White Lotus.
Güney Koreli yönetmen Bong Joon-ho’nun 2013 yapımı filmi Snowpiercer’da, iklim krizi yeryüzünü buzlar altında bırakırken tüm yaşam tek bir trene hapsoluyor. Stefo Benlisoy yazdı.
M. Night Shyamalan’ın yeni filmi Zamanda Tutsak basit bir “kapana kısılma” öyküsünü zamansal senkron kayması fikriyle birleştiriyor.
Yeşilçam’ın unutulmaz klasiklerinin olmazsa olmaz isimlerinden Ayşen Gruda’nın canlandırdığı karakterler bize ne söylüyor?
Yeni Fransız Aşırılığı’nın provokatif temsilcisi Gaspar Noé Climax’te farklı türleri, müziği, dansı ve renkleri saykodelik anlatımıyla bir araya getiriyor.
Thomas Vinterberg’in kariyerinde yeni bir dönemin başlangıcına işaret eden Körkütük’ün, “ayakları biraz yerden kesik” bir film olarak yıllarca hatırlanacağını öngörmek zor değil.
Ryan Coogler’ın 2013 yapımı ilk uzun metrajı Son Durak, hayatını yeniden kurmaya çalışan eski mahkûm Oscar Grant’in tek bir gününe odaklanıyor.
David Lowery, üçüncü uzun metrajı Yeşil Şövalye’de onur, haysiyet, bağlılık ve dürüstlük gibi erdemleri oyunbaz bir şekilde dönüştürüyor.
Asghar Farhadi filmlerinin alamet-i farikası olan bakış açısı çeşitliliği üzerinden şekillenen Satıcı, kadın perspektifine yer verme bakımından soru işaretleri barındırıyor.
Aki Kaurismäki’nin Umut Limanı filmi bir dayanışma ilişkisine odaklanıyor. Film, Türkçe adının da işaret ettiği biçimde bir umut mekânının hikâyesini anlatıyor.
Miss Holokost Survivor, soykırımdan sağ kurtulan Yahudi kadınlar için düzenlenen bir “güzellik yarışması”na odaklanıyor. Eytan İpeker’in belgeseli bu sarsıcı etkinliğe bakarken acıların metalaştırılmasını sessizce yargılayan bir üslup geliştirmeyi başarıyor.
Festivalde sona yaklaşılırken Ildikó Enyedi, Sean Baker, Apichatpong Weerasethakul gibi yönetmenlerin filmleri izleyici karşısına çıktı. Öykü Sofuoğlu festivalden bildiriyor.
Cannes Film Festivali’nin ikinci haftasına girilirken festivalin ağır toplarının filmleri de izleyiciyle buluşmaya devam ediyor. Öykü Sofuoğlu festivalden bildiriyor.
Tayfun Pirselimoğlu’na 37. İstanbul Film Festivali’nde En İyi Yönetmen ödülü kazandıran Yol Kenarı etrafı ormanlarla kaplı ücra bir kasabada geçen bir distopya.
Macar yönetmen Ildikó Enyedi’nin Altın Ayı ödüllü filmi Beden ve Ruh aynı rüyayı görerek yakınlaşan Maria ve Ende arasındaki sıradışı ilişkiyi anlatıyor.
Her daim ciddi ve meşgul bir genç kadın ile onun hayatına bayat bir mizah anlayışıyla giren ve çıkmak bilmeyen bir babanın öyküsünü anlatıyor Toni Erdmann.