Eleştiriler
Zack Snyder’ın zombi kıyametini bir kez daha Las Vegas’a getirdiği Army of the Dead filmin geneline sinen bir sığlıktan ve isabetsiz oyuncu seçiminden muzdarip.
Ümit Ünal’ın Aşk, Büyü vs.’si, tanıdık bir Yeşilçam formülüne bambaşka bir pencere açıyor.
Merve Kayan ve Zeynep Dadak imzalı Mavi Dalga, Türkiye sinemasının farklı kodlarını bilinçli olarak tersine çeviren, inadına ters yönlere giren bir film.
İlk sezonuyla büyük ses getiren Love, Death & Robots yeni sezonunda da çizgi roman, video oyunu ve sinema arasında gidip gelen bir estetik benimsiyor.
Netflix’in son dönemdeki en sevilen yapımlarından Ailem Robotlara Karşı, izleyiciyi tüm üyeleri birbirinden yaka silken Mitchell ailesiyle tanıştırıyor.
Jim Jarmusch’un başrollerini Tom Waits, John Lurie ve Roberto Benigni’nin paylaştığı filmi İçerdekiler, yönetmenin Amerikan tür sinemasının kodlarından beslenen üslubunun en dikkat çekici örneklerinden biridir.
John Cameron Mitchell, Mutluluğun Peşinde filminde yıldız oyuncularla çalıştığı yeni filminde eski cüretkârlığının uzağında, anaakım bir işe imza atıyor.
Özgür Önürme’nin yazdığı ve Özer Feyziyoğlu’yla birlikte yönettiği Fatma’nın başrollerinde Burcu Biricik ile Uğur Yücel var.
Court ile tanınan Hint yönetmen Chaitanya Tamhane’nin ikinci filmi Kusursuz Öğrenci Netflix’te gösterimde.
Orson Welles’in yirmi beş yaşında imza attığı Yurttaş Kane, görsel üslubu, sıra dışı olay örgüsü ve kurmaca ile gerçeklik arasında kurduğu dâhiyane ilişkiyle on yıllarca en iyi film listelerine hükmedecektir.
Steven Soderbergh imzalı Saplantı, zorla akıl hastanesine kapatılan genç bir kadının gerilim dolu öyküsünü anlatıyor.
“İdeoloji makinesi” olarak Hollywood’un siyasetle yıkıcı bağına dair sert bir anlatı var Mank’te. Film, David Fincher’ın en politik ve karanlık işlerinden biri.
László Nemes, Gün Batımı filminde izleyiciyi 1910’lu yıllara, çöküşün eşiğindeki Avusturya-Macaristan İmparatorluğu’na götürüyor.
Blue belgeseli Yavuz Çetin ve Kerim Çaplı’nın hikâyesini birlikte çaldıkları Blue Blues Band üzerinden anlatıyor.
Mohammad Rasoulof’un geçtiğimiz yıl Altın Ayı kazanan Şeytan Yoktur’u, ölüm cezasına dair dört kısa hikâyeden oluşuyor.
Azra Deniz Okyay’ın Venedik’ten ödüllü ilk uzun metrajı Hayaletler, günümüz Türkiye’sine karamsar bir bakış atıyor
Kathryn Bigelow’un Irak Savaşı’yla ilgili filmi Ölümcül Tuzak, savaş alanını bir distopya olarak göstermesiyle ABD’de üretilen diğer Irak filmlerinden ayrılıyor.
Agnieszka Holland’ın 2017 yapımı filmi İz türcü, cinsiyetçi, ataerkil zihniyeti hedef tahtasına oturtuyor.